Jak tworzyć tytuły, które sprzedają?

Copywriting powstał po to, by sprzedawać. Wielu twierdzi, że nie ma w nim miejsca na poezję, czy wyszukane metafory, zwłaszcza w tytule. I tak, i nie. Zgodzisz się ze mną, że dobrze skonstruowana metafora, zawarta w tytule, przyciąga uwagę. Musi być jedynie odpowiednio dopasowana do kontekstu, ale przede wszystkim zrozumiała dla większości, Napisanie takiego tytułu wymaga niekiedy wielu godzin przemyśleń. Czasami jednak pomysł „przychodzi” w kilka sekund. Co ważne, nie tylko takie tytuły przyciągają uwagę, nie tylko takie sprzedają. Poniżej znajdziesz dwie ciekawe propozycje, jak konstruować tytuły, wpływające na konwersję w Twojej witrynie.

7 sposobów na..

Tak wiele dziś mówi się o liczbach. Pojawiają się one niemal wszędzie! Wiadomo, że zwykle najbardziej cieszy spora ilość cyfr na koncie, jednak nie tylko one przynoszą radość! Liczby działają na wyobraźnię, sprawiają, że możemy zmaterializować sobie pewne pojęcia. Dlatego tak skuteczne jest, umieszczanie ich  w tytule naszych artykułów. Zobacz:

„Sprawdź, jak zaoszczędzić sporo pieniędzy!”

„Sprawdź, jak zaoszczędzić 10 tysięcy!”

A idąc za ciosem:

„5 sposobów, dzięki którym zaoszczędziłem 10 tysięcy”

Różnica między poszczególnymi tytułami jest znacząca. Choć według mojej opinii, żadnej z nich nic nie brakuje, są utworzone na zasadzie gradacji. Ostatnia propozycja jest najbardziej skonkretyzowana. Zanim klikniesz w tego typu artykuł, wiesz, czego dokładnie możesz się spodziewać. To będzie 5 konkretnych porad, które pokażą, jak zaoszczędzić określoną sumę pieniędzy. Jak wiadomo, 10 tysięcy działa na wyobraźnię. To nie jest suma pieniędzy, którą dysponuje każdy, na każdym etapie życia. „Piątakiem” w kieszeni może poszczycić się wielu, 10 tysiącami już nie wszyscy. Musisz jednak pamiętać, że tytuł ten musi mieć odniesienie do rzeczywistości! Nie możesz stworzyć clickbaitowego tytułu, który nijak będzie się mieć do treści. Osobiście bardzo tego nie lubię, tej manipulacji tytułami.

Liczby bardzo często wykorzystuje się właśnie do tworzenia tytułów, które pokazują sposoby na dany problem, ale także ukazują zalety produktu (czasem nawet i wady, choć pejoratywnych tytułów bym unikała raczej). Jest to świetny pomysł na tworzenie postów typowo poradnikowych, np. na blog, ale także opisujących, np. wrażenia z wycieczki – „10 ciekawych zabytków w Nowym Yorku”. Pomysłów na tytuły z liczbami jest wiele, wszystko zależy od naszej wyobraźni i kreatywności.

jak tworzyć dobre tytuły

Tytuły potrafią zaskakiwać, jednak te dobrze skonstruowane, przyciągają uwagę!

 

Niedopowiedzenia…

Nieco więcej sprytu i kreatywności wymaga kolejna kategoria tytułów, tzw. niedopowiedzenia. Są to tytuły trochę sensacyjne, niektórzy uznają, że „rodem z plotkarskiego portalu”. Fakt jest taki, że trzeba przy konstruowaniu tego typu tytułów trochę pogłówkować i pomyśleć. Niestety, w tym przypadku dużo częściej spotkamy się z clickbaitowymi tytułami, które nie mają odniesienia do treści. Musimy zatem uważać na to, w jaki sposób formułujemy tytuł. Tytuły związane z niedopowiedzeniami mogą być niewinne, lekkie w swoim przekazie, ale także być mocno nacechowane emocjonalnie. Jak wygląda tworzenie takiego tytułu? Zobacz poniżej:

„Nie uwierzysz, kogo udaje Książę William!”

Tytuł ten jest mocno nacechowany emocjonalnie i odwołuje się do naszej ciekawości. Zakłada z góry, że czytelnik, który kliknie w link, będzie zaskoczony. Zobacz, w jaki sposób można napisać ten sam tytuł:

„Książę William udaje L. Armstronga na balu”

W drugim tytule jest pokazane od razu, czego dotyczyć będzie artykuł. Nie oszukujmy się, ale wiele nie obchodzi, ani L. Armstrong, ani Książę William na balu. Dlatego pierwszy tytuł będzie mieć o wiele lepszą skuteczność, gdyż kliknie go dużo więcej osób. To, czy faktycznie zostaną na stronie i przeczytają artykuł, będzie już zależeć od ciekawego leadu i samej treści, nawet jeśli na co dzień nie interesują się tą tematyką. Z pewnością warto zaznaczyć, że tego typu tytuły mają wielu przeciwników, co nie przekłada się na ich brak skuteczności.

Jak widać, tytuł nie zawsze musi być tylko informacyjny. Dziś zostawiam Cię z dwoma propozycjami. Jeśli zaciekawił Cię temat, związany z tworzeniem przyciągających nagłówków, daj znać w komentarzu!

🙂 🙂

 

 

Advertisements

Author: marcelapiekar

Copywriter, miłośnik książek i ciekawej muzyki. Tak w skrócie można mnie opisać. Jeśli interesują Cię teksty na zamówienie lub chcesz zwyczajnie wymienić kilka zdań, napisz! :)

6 thoughts on “Jak tworzyć tytuły, które sprzedają?”

  1. Zdecydowanie klickbajtowe tytuły przyciągają uwagę czytelników, choć dozowanie ich z umiarem jest najlepszą formą zjednania sobie stałego grona odbiorców

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s